Пасажирам таксі: як захистити свої права - 28 Вересня 2012 - УПСЗН Глухівської міської ради

Управління соціального захисту населення                     Глухівської міської ради

Неділя, 04.12.2016, 16:16

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Реєстрація | Вхід

Головна » 2012 » Вересень » 28 » Пасажирам таксі: як захистити свої права
13:21
Пасажирам таксі: як захистити свої права
Що робити пасажиру таксі, якщо його права порушено? Як можна захиститись? У яких випадках є шанси відстояти свої інтереси, а в яких, кращий з виходів – пережити в собі образу, поставити хрест на претензіях і просто наступного разу пошукати іншого перевізника?
 
Спочатку, при посадці таксі, варто розібратися, хто вам пропонує послуги. Адже захистити свої права в повному обсязі і в рамках закону ви зможете лише в тому випадку, якщо звернулися до легального перевізника. З „нелегальними” таксистами краще утриматися від поїздки. Але, якщо ситуація безвихідна і нема поміж ким вибирати, то попередня домовленість про вартість і обсяг послуги - в такому випадку, єдиний спосіб не підставлятися під проблеми. Звичайно, про будь-який захист в правовій площині у такому разі говорити не доводиться. Сподіватися можна лише на порядність і акуратність конкретного водія.
Якщо ж вас обслуговував легальний перевізник, і ви вважаєте свої права порушеними, варто зробити декілька обов'язкових дій.
• Отримати і зберегти чек таксометра. Якщо таксометр не обладнаний чекодруком – квитанцію, де вказано реквізити перевізника (не посередника!), дату, час, державний номер автомобіля і сплачену суму, а такожо копію свідоцтва про сплату перевізником єдиного податку, що є обов'язковою у такому випадку.
• Переконатися в тому, що дійсно ваші законні права виявилися порушеними, проаналізувавши ще раз ситуацію з точки зору «прав та обов'язків водія та пасажира» .
• Згідно вимог Закону «Про захист прав споживачів», спочатку, звернутися до перевізника письмово (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) з вимогою прийняти заходи і/або виплатити вам компенсацію за матеріальні та/або моральні збитки.
• В разі, якщо перевізник не реагує, або надав відповідь, що вас не задовольняє, звернутися, так само у письмовій формі, за захистом ваших прав до відділу з питань торгівлі та підтримки розвитку підприємництва міської ради, приклавши до цього звернення, чек (квитанцію) і відповідь перевізника, яка вас не задовольнила, або в заяві відзначити, що відповіді не отримано. Якщо ваші претензії обгрунтовані - будьте впевнені, перевізник сильно жалкуватиме про те, що не скористався шансом вирішити питання без участі спеціалістів щодо захисту прав споживачів. Оскільки йому доведеться не лише задовольняти ваші претензії, але і витрачатися на серйозні штрафні санкції. І така наука йому точно піде на користь.
Проте, якщо вам здається, що виклик по телефону, або найм таксі на позначеній знаком стоянці можуть дати впевненість, що вас обслуговуватиме легальний перевізник, то це, на жаль, не відповідає дійсності. Ні розпізнавальний знак «таксі» на даху автомобіля, ні номер телефону диспетчерської служби, яка, як правило, є посередником між клієнтом і перевізником, ні навіть таксометр в салоні машини, не гарантують вам на 100% прозорість послуги і захист ваших прав. «Шашечки» і таксометр – необхідні, але зовсім не достатні елементи екіпіровки легального таксі. Не менше важливо, щоб в машині був присутній цінник з інформацією про тарифи, по яких вам нараховуватиметься оплата за проїзд. Як і інформація про конкретного водія і господарюючого суб'єкта–перевізника, який цю оплату приймає - повинна обов'язково розміщуватись в кожному таксі в доступному для перегляду пасажиром місці. Якщо таку інформацію вам видно, і в кінці поїздки вам видають чек або квитанцію про оплату від імені того самого перевізника – все гаразд. З великою мірою впевненості можна сказати, що в цьому випадку ви скористалися послугами легального таксі, де ваші права не буде порушено. Легальний перевізник не ризикуватиме серйозними штрафами і правом діяльності взагалі. В усякому разі, захиститися і покарати винного, в разі чого, ви зможете. А якщо інформації про перевізника і чеку від його імені немає – швидше за все, вам пропонує послуги замаскований під легальне таксі нелегал . І тоді ваша поїздка – це знову ваш ризик. По дрібницях, якщо ви звернулися до посередника – диспетчерської служби, що поважає себе, вам можуть піти назустріч. Або, для вашого заспокоєння, зробити вигляд, що йдуть назустріч. Але серйозні проблеми, такі, як пошкодження багажу, верхнього одягу, запізнення з вини водія на автобус, а тим більше, наслідки ДТП, і т.д. ніхто вам компенсувати не буде. А в правовому полі – ви нічого не доб'єтеся, оскільки претензії можна пред'являти лише до господарюючого суб'єкта-перевізника (а не посередника) і підтверджувати їх – чеком, або квитанцією про оплату. Немає суб'єкта, немає підтвердження оплати, або виданий вам папірець таким не можна вважати – претензія зависає в повітрі.
Тому, не можемо не дати пораду. Ніхто вас не захистить, якщо ви нічого не робите для того, щоб захистити себе самі. Звертайте увагу на інформацію про перевізника, який вам надає послугу. Не залишайте поза увагою цінники з тарифами. Вимагайте включення таксометра. Вимагайте чеки про оплату, аж до того, що відмовляйте в оплаті взагалі, якщо вам не надають документ, що її підтверджує. Майте на увазі - вам не мають права без всього цього надавати послугу і взагалі отримувати з вас будь-яку оплату. Не користуйтеся нелегальними перевізниками..

Переглядів: 313 | Додав: Falcon | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Президент України

ВР України

КМУ України

Мінсоц праці України

ПФУ

Пенсійна реформа

Державна служба занятости

Фонд соціального захисту інвалідів

Сумська обласна рада

Сумська обласна адміністрація

Глухівський міськвиконком

Неофіційний сайт Глухова

ТРК Глухов


cайт

cайт газети

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання